Pokud spotřebitel hledá potravinu, které odpovídá Vašemu nabízenému produktu, může mít Váš výrobek takovou etiketu, která upoutá jeho pozornost před konkurenčními výrobky. Celková vizualizace výrobku, tedy obal a etiketa, může v momentě výběru velmi ovlivnit zákazníkovo rozhodování. Pokud své rozhodnutí činí mezi regály obchodu, jedná se vždy o pouhé zlomky vteřiny. Tomu napomáhá čitelné logo, inteligentní název a vhodná barevná kombinace.

Pokud bude etiketa úspěšná, zákazník v dané chvíli pochopí, v čem je výrobek jedinečný. Úspěšná etiketa tedy splňuje zejména tyto body:

Atraktivní design (písmo, loga, obrázky, barvy)

Relevantní informace a vhodná formulace

Efektivní zpráva pro spotřebitele

DIGITAL CONTROL SYSTEM

Label design nabízí pro výrobní společnosti unikátní systém řízení kvality procesů včetně mezioperačních kontrol a 100% výstupní kontroly. Tato část vnitřního systémů je přísně zaměřena na požadavky zákazníků – digital control system.

Implementací Label design digital control system do komplexu ISŘ (integrovaný systém řízení) nabízíme unikátní řešení několika stupňové kontroly s kontrolou jakéhokoli parametru, definovaného zákazníkem, a to na 100 % produkce. Potisk a finální zpracování probíhá na nejmodernějších strojích – rotačních strojích Bobst a digitálních strojích HP Indigo ws6600, finalizace pak na strojích ABG a Flytec.

LABEL DESIGN PRINTING SYSTEM

ZNAČENÍ, CENY, KÓDY

V tomto případě se zaměříme na striktně funkční stránku etikety. Po technické stránce bude hlavním cílem navrhnout etiketu, která svou velikostí bude odpovídat předpokládanému prostoru na obalu výrobku, bude dodržena minimální velikost písma a použitého kódu dle daného typu. Dalším hlediskem bude požadavek dotisku šarže, data spotřeby, či dalších textů. Důležitá bude též volba lepení etikety na výrobek. Pokud je uvažováno o strojní aplikaci, nesmí se zapomenout na veškeré specifikace výsledné podoby kotouče.

FUNKČNÍ SOUČÁST OBALU (SPOJENÍ VÍCE VÝROBKŮ)

Etiketa nemusí jen poutat pozornost a nést texty, může se stát současně nedílnou součástí výsledného balení, nebo zcela nahradit obal pro dva či více výrobků. Typickým příkladem je slepení sady čokoládových tyčinek, nebo šamponu s kondicionérem. Využívá se k tomu etiketa v podobě delšího pásku s různým barevným potiskem, většinou z plastového materiálu.

MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE (BOOKLETY, REFLEXNÍ ETIKETY)

Toto zaměření bychom mohli rozdělit na etikety, které komunikují pouze reklamní sdělení a etikety, které mají standardní funkci značení výrobku rozšířenou o další marketingovou komunikaci.

Další dělení je spojeno se samotným záměrem zadavatele. Zde je možno si položit otázky „Co má být komunikováno?“ a „Jaká se očekává reakce?“. Pokud chceme zdůraznit klasickou podporu prodeje typu „sleva“, „2+1 zdarma“, použijeme výrazné a jednoduché etikety, například s využitím reflexních materiálů. Může se jednat o promotion akci spojenou se soutěží. Nabízí se využití skrytých kódů či kupónů v podobě bookletových etiket, sandwichových etiket, nebo stírací ražby na klasické etiketě. Samolepicí booklety jsou velmi účinným a relativně levným prostředkem v marketingové komunikaci.

UPOUTÁNÍ POZORNOSTI (LUXUSNÍ PROVEDENÍ, VÝRAZNÁ GRAFIKA)

Zde se otvírá prostor pro kreativního grafika s citem pro obaly. Je vždy vhodnější navrhovat výrobek jako celek, než samostatně jednotlivé části.

Z našich vzorníků si můžete vybrat z nepřeberné nabídky různých materiálů, které k Vašemu výrobku nejlépe padnou. Materiály jsou v rozsahu papírových, strukturovaných, plastových, průhledných, metalických. Velkou výzvou může být kombinace vybraného zajímavého materiálu s nejvhodnější tiskovou technologií doplněnou případně i o horkou ražbu či reliéf.

NEPŘEHLÉDNUTELNÉ, ODOLNÉ A TRENDY

Dnešní koupelny jsou designovými skvosty svých majitelů, kteří i spotřební zboží, které kupují, chtějí mít ve stejné kvalitativní úrovni. Řada výrobců šamponů, sprchových gelů, mýdel, ale i aviváží a tekutých pracích prostředků, neustále přichází s inovativními změnami. Stále se navrhují nové tvary obalů, kombinují se barvy a hledá se vhodná etiketa, která celý záměr potvrdí.

I zde bychom rádi nabídli partnerství již při vývoji nového výrobku. Máme k dispozici nejnovější materiály v kombinaci s lepidlem vhodným pro váš obal. Zvolíme takovou technologii tisku, která bude na vaše přání realizovat křiklavé barvy, či naopak pastelové tóny jemnosti. Odolnost etiket je ve vlhkém prostředí nezbytná, proto doporučíme vhodnou povrchovou úpravu.

NEKONEČNĚ NÁMĚTŮ PRO ELEGANTNÍ LAHEV

Vína, likéry, destiláty a další nápoje vyžadují zcela individuální přístup k tvorbě etikety. Mnohdy se jedná o celkovou kompozici a výsledný dojem, s cílem vyvolat zvědavost a podpořit tak rozhodnutí o koupi. Velmi rádi bychom vám nabídli výběr z různých druhů materiálů (strukturované, metalické, plastové, průhledné), zajímavých tvarů a kompletů, či rozličných odstínů kovové ražby. Doporučíme Vám nejlepší technologii tisku k vybranému materiálu, předpokládané grafice a nákladu.

FOOD CONTROL SYSTEM

BALENÍ POTRAVIN PODLE DRUHU

Podoba balení prodávaných potravin je velmi pestrá a drtivá většina z nich se bez etikety neobejde. Jelikož však mluvíme o zcela odlišných obalech, od dřevěných přepravek, přes různé fólie a krabičky, je zcela nezbytné zvolit etiketu z doporučeného materiálu, který je na daný obal vhodný. Pro lepší orientaci zařazení výrobku jsme připravili následující seznam.

BALENÍ

ZBOŽÍ

POVRCH

SPECIÁLNÍ VOLBY

volné produkty

jablka, okurky

přírodní, zakřivený, hrbolatý

materiál pro přímou aplikaci

tácek obalený folií

rajčata, papriky

plast, nerovný

termoetikety do vah

dřevené bedýnky

jahody, saláty

strukturovaný

speciální lepidlo

volné produkty

salámy, klobásy

OVOCE A ZELENINA

mastné, přirodní, zakřivené

plastové etikety, lepicí konce

sítové pytle

brambory, cibule

nerovnoměrný

visačky pro snadné připevnění

tácek obalený folií

syrové maso

plast, nerovný

termoetikety do vah

zatavené folie

krájená šunka

plast, nerovný

lesklá ozdobná etiketa

MASO A UZENINY

vakuované

uzená masa

plast, extrémě zakřivený

speciální lepidlo

VÝROBCE SAMOLEPÍCÍCH ETIKET

OVOCE A ZELENINA

  • VOLNÉ PRODUKTY – JAHODY, OKURKY >

    Povrch a tvar: přírodní, zakřivený

    Speciální volby: materiál pro přímou aplikaci

  • TÁCEK OBALENÝ FÓLIÍ – RAJČATA, PAPRIKY >

    Povrch a tvar: plast, nerovný

    Speciální volby: termoetikety do vah

  • DŘEVĚNÉ BEDÝNKY – JAHODY, SALÁTY >

    Povrch a tvar: strukturovaný

    Speciální volby: speciální lepidlo

  • SÍŤOVÉ PYTLE – BRAMBORY, CIBULE >

    Povrch a tvar: nerovnoměrný

    Speciální volby: visačky pro snadné upevnění

MASO A UZENINY

  • VOLNÉ PRODUKTY – SALÁMY, KLOBÁSY >

    Povrch a tvar: přírodní, zakřivený, evtl. mastný

    Speciální volby: plastové etikety, lepící konce

  • TÁCEK OBALENÝ FÓLIÍ – SYROVÉ MASO >

    Povrch a tvar: plast, nerovný

    Speciální volby: termoetikety do vah

  • DŘEVĚNÉ BEDÝNKY – KRÁJENÁ ŠUNKA >

    Povrch a tvar: plast, nerovný

    Speciální volby: lesklá ozdobná etiketa

  • SÍŤOVÉ PYTLE – UZENÁ MASA >

    Povrch a tvar: plast, extrémně zakřivený

    Speciální volby: speciální lepidlo